Autor |
s1aTa
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Czw 9:50, 23 Paź 2008
|
|
Wiadomość |
|
Konsola służy do wprowadzania komend, zmieniania ustawień w grze, ale także do komunikowania się z pozostałymi graczami. W przypadku Call of Duty, konsola opiera się na engine Quake 3. Sama obsługa konsoli jest stosunkowo prosta. Wystarczy nauczyć się kilku podstawowych komend, a można sobie w ten sposób znacznie usprawnić granie. W poniższym artykule objaśnię jak należy posługiwać się konsolą oraz podam Wam najczęściej stosowane komendy. Warto jednak zaznaczyć, iż większość serwerów wprowadza pewne ograniczenia na stosowanie komend, tak aby gra była bardziej wyrównana, a sama praca serwer stabilna. Zwykle pojawią się informacja o tym że mamy zmienić wartość przy danej komendzie. Jeśli tego nie zrobimy, dostaniemy kicka, oraz komunikat za co zostaliśmy wyrzuceni z serwera. W przypadku komend służących do włączania i wyłączania danej rzeczy, wartość 0 - oznacza wyłączony, a 1 oznacza włączony.
Sposób uruchamiania konsoli
Konsolę odpalamy klawiszem ~ (tylda). Znajduje się on po lewej stronie u góry. po naciśnięciu tego przycisku u góry ekranu powinno się pojawić okno z możliwością pisania. Zdarzają się serwery na których konsola jest wyłączona, więc jeśli nie będzie efektu po wciśnięciu tyldy to spróbujcie na innym serwerze. Każdą komendę poprzedzamy / - slashem.
Podstawowe komendy
/connect ip - łączy nas z serwerem o określonym ip
/reconnect - łączy nas ponownie z serwerem
/disconnect - przerywa połączenie z serwerem
/quit - wyjście z gry
/name abc - zmienia nick na abc
/sensitivity - określa czułość myszki
/say x - komunikat o treści x wysłany do wszystkich graczy
/say_team x - komunikat o treści x wysłany do wszystkich graczy z drużyny.
/bind x y - przypisuje klawiszowi x wartość y
/unbind x - odbindowuje klawisz x
/unbind all - kasuje przypisane wartości wszystkim klawiszom
/com_maxfps x - ustawia limit klatek na wartość x
/pb_plist lub /pb_power - wyświetla listę graczy z nr i guidem
/pb_kick x - oddaje głos za wyrzuceniem gracza nr x
/record - nagrywa demko
/stoprecord - zatrzymuje nagrywanie demka
/demo x- odtwarza demo x
Komendy związane z połączeniem
To właśnie za te komendy gracze dostają najczęściej kicka.
/rate - maksymalna ilość bajtów na sekundę
/cl_maxpackets - ilość pakietów wysyłanych przez klienta na serwer
/snaps - liczbę stanów gry otrzymywanych od serwera na sekundę
Najczęściej stosowane ustawienia tych komend to: /rate 25000 , /cl_maxpackets 60 i /snaps 40
Komedy związane z ekranem
Rozpoczynają się one od cg_. Aby uzyskać spis wszystkich dostępnych komend dotyczących ekranu należy wykonać następujące czynności: wpisać w konsoli cg_ a następnie wcisnąć Tab (tabulator).
/cg_drawfps - pokazuje aktualną liczbę fps (klatek na sekundę)
/cg_lagometer 1- włącza lagometer
/cg_drawstatus - wyświetla HUD (zdrowie, amunicja itp)
/cg_drawCompass - pokazuje kompas
/cg_drawCrosshair - pokazuje celownik
/cg_blood 0 - wyłącza krew
Komendy związane z grafiką
Rozpoczynają się one od r_. Aby uzyskać spis wszystkich dostępnych komend dotyczących ekranu należy wykonać następujące czynności: wpisać w konsoli r_ a następnie wcisnąć Tab (tabulator).
/r_gamma - określa jasność
/r_colorbits - liczba kolorów
/r_detailtextures - szczegółowe tekstury
/r_dynamiclight - dynamiczne oświetlenie
/r_fastsky - wł/wył chmury
/r_drawSun -wł/wył słońce
Komendy związane z dźwiękiem
Rozpoczynają się one od s_. Aby uzyskać spis wszystkich dostępnych komend dotyczących ekranu należy wykonać następujące czynności: wpisać w konsoli s_ a następnie wcisnąć Tab (tabulator).
/s_volume - głośność odgłosów z gry
/s_khz - częstotliwość odgrywanych dźwięków (11, 22 lub 44kHz)
/s_musicvolume - głośność muzyki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|